środa, 7 listopada 2012

Przepis na Romantyczną Kolację

Zaczynam kolejną serię artykułów. Tym razem będzie to coś naprawdę ciekawego! Przepis na Romantyczną Kolację, krok po kroku. Mam nadzieję, że wam się spodoba.

Przy okazji chciałabym was przeprosić za swoją nieobecność. Przeprowadzałam się, nie miałam internetu ogólnie tragedia. Teraz już wszystko jest pod kontrolą i mój kot jest jeszcze bardziej szczęśliwy. Aktualnie leży obok i mruczy jak mały parowar.

Zaczynajmy

Moją pierwszą propozycją będzie, bardzo prosty i praktycznie zawsze udający się przepis na kolację. Risotto z krewetkami z winem, wśród świeczek.

Składniki:
  • 250g ryżu na risotto
  • 80 ml wina białego
  • 200 g krewetek black tiger
  • 4 łyżki masła
  • domowy bulion (pół litra)
  • sól i pieprz
  • pół cebuli
  • ząbek czosnku
  • zioła prowansalskie
  • łyżka passaty (przecieru pomidorowego)
  • garść liści szpinaku (lub 2 zamrożone brykiety)
  • 2 łyżeczki konfitury żurawinowej 
  • łyżka oliwy z oliwek
 Dodatkowo:
  • Warto zakupić świeczki lub podgrzewacze i postawić na stole, jeżeli naprawdę chcecie zrobić wrażenie kwiaty w wazonie będą niezbędne. Kształt risotto bardzo łatwo zrobić dzięki obręczom kucharskim, można je kupić np. w tk max lub za pomocą miseczki. Łyżeczką bardzo delikatnie robimy pociągnięcie konfiturą na talerzu, późniejsze maczanie w niej ryżu nadaje wyjątkowego smaku. Jeżeli chodzi o bulion można go zrobić na trzy sposoby. Zrobić 2 godziny wcześniej rosół, z cebula i passatą. Kolejny to do resztki bulionu z niedzieli dodać passatę i cebulę i ostatni to w wodzie rozpuścić bulionetkę i dodać znane już składniki. Polecam dwa pierwsze sposoby, trzeci radzę wykorzystać, kiedy naprawdę nie macie już czasu.
Przygotowanie:
  • Zagotować bulion z passatą i cebulą, dodać ryż, przykryć pokrywką aż wchłonie cały płyn. Dodać przyprawy i czosnek, masło i oliwę. Mieszać, po chwili do garnka dodać wino i  krewetki, najlepiej wyczyszczone. Przykryć je ryżem a następnie pokrywką aby się dokładnie rozmroziły. 
  • Całość doprawić. W małym rondelku ugotować szpinak, jeżeli używamy zamrożonego, garnuszek przykryć talerzykiem na 5 minut.
  • Ryż włożyć do obręczy, na samą górą nałożyć krewetki i uformować całość według upodobania. Po ułożeniu kształtu, nałożyć na górę szpinak i udekorować krewetką. 
  • Podawać wśród świec i kieliszków z winem.



23 komentarze:

  1. Ostatnio moja przygoda z krewetkami zakończyła się ich wywaleniem do kosza. Tak śmierdziały, malutkie, gumowate, fuuj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety z koktajlowymi tak bywa. Kiedyś kupiłam paczkowane krewetki koktajlowe i też śmierdziały mułem, pomijając wątpliwe walory smakowe. Polecam większe, jak autorka przepisu sugeruje - black tiger. Najlepiej kupować je na wagę, wychodzi znacznie taniej

      Usuń
  2. przepiękne zdjęcia!
    ładne podanie, ale mój połówek to by się raczej zawartością talerza nie najadł ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo, to jest seria dla mnie :) U nas to C. gotuje, a czasem chciałabym coś dla niego przygotować, tylko pomysłów mi brakuje. Tutaj z pewnością znajdę coś dla siebie, jakieś ciekawe inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. przepis wypróbowany - rewelacyjny. Niesamowite połączenie smaków i do tego niezbyt czasochłonny. Bardzo wszystkim polecam.
    Powiem tylko, że ze względów "lubieniowych" nie dałam cebuli i też było pysznie. Ponad to w ramach braku foremki wycięłam kształtkę z butelki po wodzie gazowanej ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za to że tu jesteś :)