środa, 25 kwietnia 2012

Krewetki grillowane


Dzisiaj udało mi się dostać całe krewetki. Niestety miałam mało czasu na przygotowanie i była pełna improwizacja. Tak więc sos jest wymyślony przeze ze mnie.

Uwaga: Krewetki warto obrać przed grillowanie, później to sprawia pewne problemy. Sos można w pełni modyfikować. Krewetki powinno się trzymać godzinę w marynacie, ja nie miałam na to czasu więc maczałam tuż przed podaniem.


Składniki, 2 osoby:
  • 250g krewetek 
  • połowa awokado
  • połowa cukinii
  • parę ząbków czosnku
  • chilli
  • patyczki do szaszłyków

Marynata:
  • sos sojowy
  • ocet ryżowy
  • przyprawy do ryb
  • łyżeczka czosnku
  • łyżeczka imbiru
  • łyżeczka oleju sezamowego

Sos:
  • chili pokrojone
  • czosnek pokrojony 
  •  łyżeczka ketchupu
  • odrobina octu ryżowego
  • 2 łyżeczki octu ryżowego
  • sól
  • łyżeczka cukru
  • odrobina śmietanki 18%
 

Przygotowanie: 



  • Wszystkie składniki na marynatę, wymieszać z miseczce. Zamarynować krewetki w niej przez godzinę lub zamoczyć przed podaniem.
  • Pokroić warzywa i ponadziewać na patyczki wraz z krewetkami. Grillować grillu lub patelni grillowej przez około 4 minuty z każdej strony.
  • Wszystkie składniki na sos wymieszać ze sobą i maczać w niej szaszłyki. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za to że tu jesteś :)