piątek, 25 maja 2012

Wegetariański bigos

Tak jak już wspominałam, zabrałam się za przygotowywanie bigosu. Ale bardzo chciałam go przygotować bez mięsa i udało mi się. Mój brat zjadł ze smakiem, dziwiąc się dlaczego smakuje inaczej. Nie mógł uwierzyć, że jest bez mięsa, więc naprawdę mi wyszedł. Dodam również, że dodałam trochę piwa dla smaku.


Składniki:
  • 30g suszonych grzybów
  • 300g ugotowanej soczewicy
  • 400g kapusty kiszonej
  • 2 łyżki oleju roślinnego
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • pół szklanki piwa
  • 1 łyżeczka cukru
  • pół szklanki mąki pszennej z wodą
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 10 suszonych śliwek
  • 2/3 łyżki sosu sojowego
  • szczypta kminku
  • szczypta ziół prowansalskich

Przygotowane:
  • Grzyby opłukać i włożyć do rondelka, moczyć przez godzinę (ewentualnie noc) i gotować przez 45min na małym ogniu.
  • Soczewice wsypać do wrzącej wody i na małym ogniu gotować przez 14 minut.
  • Kapustę zalać wodą i gotować na umiarkowanym ogniu przez pól godziny.
  • Na patelnię wlać dwie łyżki oleju, dodać pokrojoną w kosteczkę cebulę, posolić i zeszklić przez 7 minut. Dodać wyciśnięty ząbek czosnku, piwo i cukier. Odparować i dodać mąkę z wodą, podsmażyć. 
  • Dodać do patelni kapustę, soczewicę i grzyby wraz z wywarem. Dodać przyprawy, posolić, polać oliwą i gotować przez 20 min. 
  • Polać sosem sojowym i dodać pokrojone śliwki. Bigos najlepszy jest na drugi dzień po podgrzaniu.








1 komentarz:

  1. Szczerze? Nienawidzę bigosu. Ale takiego zwykłego. Ten z grzybkami wygląda na smaczny :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za to że tu jesteś :)