niedziela, 15 lipca 2012

Rosół idealny

Już po przeprowadzce, jestem bardzo szczęśliwa, że udało mi się tak szybko zorganizować miejsce do robienia zdjęć. Przyznaję, że natchnęły mnie dwa wielkie okna w moim pokoju, dające cudowne światło. Teraz czekam tylko na odebranie z pralni białych firanek, ale zdjęcia i tak bardzo mi się podobają. Dodaję, że był to mój pierwszy rosół, zrobiony z pamięci. Inspirowałam się trochę wskazówkami Wojciecha Amaro z mojej nowej książki. Szkoda tylko, że restauracyjne zaplecze jest całkiem inne od domowego.


Składniki, 3 osoby:
  •  niecały 1 l wody
  • 2 skrzydełka i kawałek torsu z kurczaka
  • włoszczyzna (por, marchew, pietruszka, seler)
  • ziele angielskie, sól, liść laurowy
  • kostka rosołowa (można a nawet powinno się zastąpić ziołami i dodatkowymi warzywami)

Przygotowanie:
  • Osoloną wodę wraz z kawałkami kurczaka zagotować. Po 15 minutach ściągnąć powstałą pianę, pary razy najlepiej. 
  • Następnie dodać pokrojoną, umytą i obraną włoszczyznę. Posolić i dodać ziele angielskie i liść laurowy, po 15 minutach wrzucić kostkę rosołową i gotować 1.5/2 godziny na małym ogniu. Pod koniec gotowania dodać pokrojoną garstkę natki pietruszki.





6 komentarzy:

  1. kostka rosołowa to czysta chemia. Jeśli chcesz zrobić naprawdę idealny rosół, to wystarczy użyć minimum 2 rodzaje mięs (najlepiej 3 lub więcej), dodać cebulę opaloną nad ogniem oraz dodać więcej przypraw: lubczyk, mięta, majeranek, jałowiec itp. Kostka rosołowa jest wtedy całkowicie zbędna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście masz rację, niestety przeprowadziłam się 4 dni temu i nie jest łatwo zrobić w te pare dni cały zapas, tym bardziej przy małym budżecie.

      Usuń
  2. No fakt, kostka rosołowa to obciach, dla kogoś, kto ceni sztukę kulinarną i .......piękne zdjęcia, które narobiły mi apetytu na rosołek.

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  3. raz na jakiś czas i kostka rosołowa przejdzie. Najważniejsze że jesteś w dobrej formie i dobrym nastroju! To jest ważne. A rosół bombowy. Buziaki!:)
    (Tylko czemu napisałaś, że zrobiłaś go 'z głowy' skoro ja widzę skrzydełka???:):):) Mar

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. AAAA dobre!! ale musimy dać dziewczynie trochę spokoju :)) a my żarty sobie robimy ;D

      Pozdrawiamy serdecznie

      Tapenda

      Usuń

Dziękuję, za to że tu jesteś :)