sobota, 11 sierpnia 2012

Łosoś w mandarynkach

Wczoraj dostałam filet świeżego łososia, ryba niestety nie może długo stać. Więc dzisiaj od razu po powrocie z mojego ukochanego Kraskowa (relacja jutro) wzięłam się do roboty. Muszę przyznać, że trochę obawiałam się smaku mandarynek wraz z pomarańczami na łososiu ale wyszło naprawdę smacznie! Lubicie takie połączenia? Ja zawsze byłam sceptyczna na takie połączenia ale całkowicie mnie zaskoczyło. Pozytywnie oczywiście!
Zapraszam!

Składniki:
  • jeden filet z łososia
  • łyżeczka papryki mielonej
  • odrobina soli
  • pół mandarynki
  • konfitura pomarańczowa
  • parę listków mięty
  • 2 cząstki mandarynki

Przygotowanie:
  • Łososia natrzeć papryką solą i sokiem z mandarynki i skórką. Odstawić na pół godziny. Ważne jest aby łosoś był ze skórą, jeśli nie wiemy jakiej jest świeżości radę zrobić bardziej wypieczony. 
  • Konfiturę pomarańczową najlepiej słodzoną sokiem z winogron wymieszać z posiekaną miętą i mandarynkami, zgniecionymi widelcem. 
  • Łososia smażyć najpierw skórą do dołu, przez około 7/8 minut następnie przewrócić i dosmażyć przez 2 minuty wierzch. Podawać z konfiturą i listkami mięty.


3 komentarze:

  1. niebanalnie
    i tak, że od razu ma się ochotę spróbować

    OdpowiedzUsuń
  2. co dziś jemy mamo11.08.2012, 23:13

    Takie połączenie łososia? Jak najbardziej. To lubimy :-) pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajne połączenie, taka delikatna ryba na pewno świetnie z owocami smakuje :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za to że tu jesteś :)