sobota, 15 września 2012

Tosty Francuskie

Tego jeszcze u mnie na blogu nie było a przecież tosty francuskie to prawdziwy klasyk! Choć sama ich raczej nie jadam, to na odrobinę zawszę się skuszę w towarzystwie. Dzisiejsze są po prostu wyborne, z dodatkiem salsy z pomidorów i bazylii. Oczywiście, kiedy tylko nie patrzyliśmy Luna jednego podkradła, niedobra ta nasza kotka.

U mnie w mieście dzisiaj było jakieś wydarzenie (nie mam pojęcia jakie), ale w rynku wystawili kramy z różnymi przysmakami i udało mi się kupić litewski chleb. Zobaczymy czy był to dobry zakup, ktoś kiedyś próbował? Kupiłam dokładnie okaz robiony na miodzie. A teraz tosty.

Zapraszam

Składniki:
  • 2 kromki chleba
  • jajko
  • sól i pieprz
 Salsa:
  • pół pomidora 
  • garść bazylii świeżej
  • sól i pieprz
  • 2 łyżeczki ricotty lub sera feta

Przygotowanie:
  • Do miseczki wbić jajko i przyprawić, pomaczać przez chwilę chlebek i smażyć na rozgrzanym oleju, przez 2 minuty z każdej strony. 
  • Pomidora bardzo dokładnie pokroić a bazylię posiekać. Doprawić i wymieszać z serem. Podawać na toście.


5 komentarzy:

  1. Lubię tosty francuskie, ale zwykle jem je na słodko. Myślę, że twoja wersja na zawsze by to zmieniła:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzoooo apetycznie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  3. też czasami robię takie tosty, są bardzo pyszne, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie tosty! Przypomniałaś mi o tym jak długo ich nie jadłam :D
    Zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za to że tu jesteś :)