piątek, 19 października 2012

Zupa Cebulowa

I przybyła w końcu jesień, piękna, tajemnicza i wyjątkowo słoneczna. Zachłysnęłam się tym pięknem i zaczynam coraz częściej popadać w nostalgię. Więcej rozmyślam i ubieram się cieplej. Ostatnio zastanawiałam się z jaką potrawą kojarzy mi się jesień, gulaszem? Zastanowiłam się i przyrządziłam cebulową, nie wiem dlaczego, ale to mój typ jesieni.

Składniki:
  • 500 g cebuli
  • łyżka masła
  • łyżka oleju
  • 50 ml białego wina
  • listek laurowy
  • ząbek czosnku
  • łyżeczka przypraw prowansalskich 
  • litr bulionu
  • ser kozi, pokrojony w kostkę. 

Przygotowanie:
  • Cebulę obrać i na mieszance masła i oleju przysmażyć, tak około 40 minut. Musi być aromatyczna i słodka. Dodać czosnek, liść laurowy i przyprawę, w mojej jest nawet cząber. 
  • Następnie dodać bulion i zagotować, wyjąć listek laurowy i dokładnie zupę zmiksować blenderem. 
  • Podawać z serem kozim pokrojonym w kostkę. 





3 komentarze:

  1. to będzie zupa którą zrobię następnym razem! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubie zupe cebulowa, szczegolnie w jesienne popoludnia :)) z grzankami najlepiej!

    OdpowiedzUsuń
  3. to w sumie taka klasyka.. a ja cebulowej zupy nigdy nie jadłam wstyd się przyznać :(

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za to że tu jesteś :)