środa, 11 kwietnia 2012

Ekspresowy placek ze śliwkami


Dzisiaj miałam bardzo mało czasu, więc postanowiłam zrobić zdrowy deser na właśnie takie zabiegane dni. Ja osobiście bardzo lubię śliwki jak i również ciasto francuskie. Niestety nie zawsze mam czas je przygotować a zapasy w zamrażarce się skończyły. Na pomoc przychodzi mi wtedy kupne ciasto, śliwki (mrożone lub świeże) i białka.

Uwagi: 
  • Śliwki mrożone niestety trzeba wcześniej rozmrozić lub chociaż na szybko w mikrofali i wylać sok, który puściły aby nasze ciasto nie pływało.
  • Białka można zastąpić serkiem np mascarpone. 



 
 Składniki:
  • Ciasto francuskie kupne
  • 3 białka
  • pół kubka cukru (ja podzieliłam na 2 miarki)
  • 350g śliwek
  • papierek po maśle (do wysmarowania naczynia)


Przygotowanie:


  • Formę na tartę lub tortownicę wysmarować masłem, które pozostało na papierku.
  • Nastawić piekarnik na 180 stopni, ubić białka z cukrem na sztywną pianę i odstawić. Formę wyłożyć ciastem wraz z bokami. Odłożyć resztę (około 1/3 na górę ciasta) i wyłożyć śliwki, posypać resztką cukru. Nałożyć ubite białka z cukrem.





  •  Resztę ciasta pokroić na małe paseczki i wyłożyć najpierw wzdłuż a następnie wszerz. Pozaklejać przy bokach i piec przez 30 minut na złoty kolor.




6 komentarzy:

  1. a co z tymi białkami? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Nastawić piekarnik na 180 stopni, ubić białka z cukrem na sztywną pianę i odstawić."

    OdpowiedzUsuń
  3. A potem, po ułożeniu śliwek "Nałożyć ubite białka z cukrem."

    OdpowiedzUsuń
  4. tak tak, teraz już jest :) jak pytałam, nie było.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie nie było ale od razu poprawiłam :)

      Usuń
  5. jestem pod wrażeniem zdjęć zamieszczonych przez Ciebie, Kasiu na blogu.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za to że tu jesteś :)