niedziela, 15 kwietnia 2012

Kawa z czekoladą

Dzisiaj po dosyć imprezowej poprzedniej nocy, potrzebowałam doładować swoje akumulatory i wziąć się do pracy. Sama kawa niestety nie wystarcza, tym bardziej dla osób, które za nią nie przepadają. Moja wariacja bardzo ciekawie połączyła orzeźwiający smak mięty z goryczą kawy oraz słodką nutą czekolady.

Uwagi: Czekoladę najlepiej rozpuścić w kąpieli wodnej (garnuszek z gotującą się wodą i na to naczynie z czekoladą, najlepiej szklane) jest wtedy puszysta i bez grudek. Nie radziłabym robić mocnej kawy, raczej taką z 1.5 łyżeczki. Posypkę z kakaa w kształcie serca można łatwo zrobić samemu. Z kartki wycinamy nakładkę a w środku serce.



Składniki, 3 porcje:
  • kawa przygotowana w kawiarce,
  • rozpuszczona tabliczka czekolady mlecznej,
  • spienione mleko lub ubita śmietanka 30%,
  • kakao (2 łyżeczki),
  • 5 listków świeżej mięty.




 Przygotowanie:



  • Kawę zaparzyć w kawiarce, czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej i ostudzić.
  • Do szklanki wlać 2/3 łyżeczki czekolady na samo dno. Zalać kawą i dodać śmietankę/mleko.
  • Dodać miętę i zrobić posypkę kakaową.
 Mój mężczyzna pomagał mi w wykonaniu.





4 komentarze:

  1. po imprezowej nocy na pewno nie miałabym siły na szykowanie takiej kawy.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kawa z miętą <3 <3 <3

    OdpowiedzUsuń
  3. CHciałabym z Tobą porozmawiać.. Moje gg: 564406
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za to że tu jesteś :)