wtorek, 10 kwietnia 2012

Krewetki słodko kwaśne

Krewetki w sosie sojowym z dodatkiem marynaty winnej,
z ryżem, tymiankiem i kiełkami.

Składniki, 2 porcje:
  • 250 g krewetek black tiger 
  • 4 ząbki czosnku
  • 1/2 szklanki pietruszki
  • szczypta soli
  • 1/3 szklanki masła
  • 3 gałązki tymianku
  • szczypta kiełek
Sos :
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • 1 łyżeczka octu ryżowego
  • 1/2 łyżeczki ketchupu
  • 1/4 łyżeczki cukru
  • opcjonalnie *2 łyżki  marynaty do mięs winnej (sos sojowy, wino, przyprawy)

Przygotowanie: 
  • Sos sojowy wymieszać w miseczce z octem, ketchupem, cukrem oraz opcjonalnie z marynatą.


  • Ugotować ryż, odcedzić, Krewetki umyć (ja nie rozmrażam ich ponieważ są wtedy bardziej mięsiste, zostawiam tylko do rozpuszczenia lodu).


  • Na patelni grillowej, rozpuścić masło i dodać pokrojone ząbki czosnku. Mieszać do zarumienia a następnie dodać krewetki. Smażyć do rozpuszczenia wody z krewetek a następnie dodać pietruszkę, tymianek i sól.
  • Nałożyć do miseczki krewetki wraz z ryżem, kiełkami i tymiankiem. Polać sosem i napawać się niebiańskim smakiem.

Uwagi: Na zdjęciach nie będzie marynaty (zrobię dla niej osobny przepis) ponieważ w wielkim zaskoczeniu odkryłam ją w lodówce po poniedziałkowym pieczeniu mięsa przez moją mamę. Zdecydowałam, że idealnie nada się do mojej potrawy i o dziwo miałam rację.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za to że tu jesteś :)