środa, 16 maja 2012

Makaron sojowy z warzywami

Musiałam w końcu wypróbować mój makaron, zakupiony w kuchni świata. Wiedziałam tylko, że będzie pasował do niego sos sojowy. Ale co dalej? Przeszukałam zawartość lodówki, znalazłam szparagi i cukinię. Idealnie.

Składniki:
  • 1/4 cukinii
  • pęczek szparagów
  • makaron sojowy
  • 3 łyżki orzechów ziemnych
  • 3 łyżki sezamu 
Sos:
  • 3 łyżki sosu sojowego
  • łyżka octu ryżowego
  • 2 ząbki czosnku 
  • limonka 
  • 2 łyżeczki cukru 

 Przygotowanie:
  • Cukinię pokroić na plasterki, posypać solą i grillować na patelni grillowej. Smażyć przez 10 min i zdjąć. Na tą samą patelnię dodać orzeszki ziemne wraz z sezamem i przypiec. 
  • Makaron zalać gorącą wodą i odstawić na 5 min. Odcedzić i polać gorącą wodą.
  • Wszystkie składniki na sos wymieszać. Czosnek przecisnąć przez wyciskarkę. 




1 komentarz:

  1. Nigdy nie jadłam szparagów. Smaczne są? Czekam na zdjęcia Luny podkradającej się do kadru ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za to że tu jesteś :)