piątek, 8 czerwca 2012

Ravioli ze szpinakiem i serem ricotta

Moja propozycja na konkurs, dzisiaj spróbuję jeszcze jeden pomysł wypróbować. Może się okaże lepszy, ale kto wie. Ravioli jest bardzo dobre z ziołami, nie robiłam specjalnie do nich sosu bo nie czułam takiej potrzeby.
Zapraszam!


Składniki:

ciasto:
  • 1/2 kg mąki pszennej
  • 2 jajka
  • 1/2 płaskiej łyżeczki soli
  • ok. 3/4 szklanki gorącej wody

farsz:
  • 400 g szpinaku
  • 200 g sera ricotta
  • 2 małe ząbki czosnku
  • parmezan
  • 2 jajka
  • szczypta gałki muszkatołowej, pieprzu i soli
 
 dodatki: 
  •  oliwa
  • zioła (tymianek, szałwia)
  • sól

Przygotowanie:
  •  Ugotować szpinak w małej ilości wody. Odcedzić, ostudzić i posiekać, dodać do niego rozdrobniony ser ricotta. Wymieszać, dodać jajka, parmezan i czosnek. Doprawić do smaku gałką muszkatołową, pieprzem i solą.Mąkę przesiać na stolnicy, zrobić w niej dołek.  
  • Zaparzyć ciasto, wlewając w dołek gorącą wodę i mieszać widelcem. Dodać resztę składników i wyrobić ciasto - ma być wolne. Ciasto bardzo cienko rozwałkować, podsypując stolnicę mąką
  • Szklanką wycinać równe koła , następnie na jedno nakładać łyżeczkę farszu i drugim kołem skleić. 
  • Po ugotowaniu podawać polane oliwą lub masłem z ziołami i parmezanem. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za to że tu jesteś :)